Одна з найпоширеніших проблем сучасної людини — брак часу. Слова про те, що темп життя постійно прискорюється, вже стали рекламним слоганом, який допомагає продавати технічні новинки. Про тайм-менеджмент і кар'єристів написані сотні книг та статей.
Тим часом дослідження показують, що більшу частину часу ми витрачаємо нераціонально, через що часто нічого і не встигаємо. Чому так відбувається, і як впоратися з цією проблемою — давайте розбиратися.
Всім відомий вислів «час — гроші». Сьогодні він поступово втрачає свою актуальність. Люди починають усвідомлювати, що час не можна заробити, купити або взяти в кредит. Він безцінний, тож ним потрібно дуже дорожити.
Обов'язкові умови успішності людини — грамотний тайм-менеджмент та чітка постановка цілей. Давайте проаналізуємо 10 головних причин, через які ми не встигаємо справлятися з усіма завданнями і використовуємо час неефективно.
Давайте чесно зізнаємося собі, що іноді ми просто не хочемо щось робити. Більшість з нас викладається на 100%, коли мета є важливою і викликає бажання діяти.
Якщо ж такі емоції відсутні, в хід зазвичай йдуть виправдання, якими дуже зручно прикрити свою бездіяльність, наприклад:
Чим менше людина мотивована, тим більше часу їй потрібно для виконання певних завдань.
Навіщо стежити за своїм часом, якщо немає мрії? Найуспішніші люди планети в глибині душі фантазували, як діти. Вони берегли кожну хвилину, щоб присвятити її виконанню заповітних бажань. Більшість же забуває про свої мрії та приділяє увагу дрібним і розмитим цілям.
Звичай більшість з нас планує свій день, складаючи список справ в умі. Вони ніде не зафіксовані, не обмежені конкретними термінами. Тому протягом дня деякі завдання відсіюються, забуваються або виконуються хаотично. Але ж є маса способів упорядкувати свій час та дії.
Наприклад, можна записувати плани в блокнот або використовувати для цього базові комп'ютерні програми (Word, Excel), сучасні таймери і мобільні додатки.
Дуже часто ми хапаємося за незначні справи, відкладаючи на потім дійсно важливі. Таким чином, доводиться робити більше, а встигаємо ми менше.
Щоб змінити ситуацію, використовуйте матрицю Ейзенхауера. Згідно з цією теорією, всі плани можна розділити на такі категорії:
Дотримуючись такої схеми, вам буде легше концентруватися на головних питаннях і ефективно розпоряджатися своїм часом.
Вислів «хочеш зробити добре — зроби сам» з дитинства привчає звалювати на себе неосяжну кількість справ. Усвідомте, що є люди, які впораються з вашими завданнями не гірше: співробітники, підлеглі та навіть діти.
Делегування є одним з основних принципів ефективності, який дозволяє зосередитися на головному і встигати більше.
Людина, яка позбавляє себе відпочинку та різноманітності в житті, з часом втрачає ентузіазм і стає непродуктивною.
Навчіться вчасно зупинятися. Знайдіть баланс між роботою і відпочинком, і не забувайте регулярно відновлювати свої сили.
«Завершене краще, ніж ідеальне» — правило, яким керуються багато успішних людей і фахівці в області тайм-менеджменту.
Ви можете безкінечно йти до досконалості. Але якщо хочете рухатися до поставлених цілей, а не топтатися на місці, навчіться вчасно ставити крапку.
Мультизадачність — це найнещадніший вбивця продуктивності і бич сучасного людства. Чим більше завдань ви будете виконувати одночасно, тим менше шансів на те, що хоча б половина з них буде вирішена. Привчіть себе не братися за нову справу, доки не завершена попередня.
Ви будете дуже здивовані, коли дізнаєтесь, на що дійсно йде ваш час, і як мало його залишається на те, що дійсно важливо. Перекури, розмови по телефону та безглуздий скролінг соцмереж крадуть величезну частину нашого життя.
Спробуйте мінімізувати вплив цих факторів під час виконання повсякденних завдань. Тоді справлятися з усім буде значно простіше.
Люди, які в будні засинають далеко за північ, а на вихідних сплять до обіду, зазвичай відчувають себе розбитими і нічого не встигають.
Якщо ви хочете бути активними та продуктивними, подбайте про повноцінний сон. Бажано лягати в один і той же час (не пізніше 23:00) та спати не менше 7 годин на добу.
Навчіться правильно розставляти пріоритети, цінуйте себе та свій час! І нехай всі ваші плани реалізуються в повному обсязі та вчасно!