Послуги кредитних організацій, з огляду на їх доступність, стають все більш популярними серед українців. Згідно даних компетентних видань, в останні два роки люди позичають не тільки для вирішення скрутних фінансових ситуацій або покупки побутової техніки, а й для придбання подарунків, екзотичних тварин, оплати послуг косметологів, стоматологів і т.д.
Банківські та небанківські організації спростили процедуру видачі кредитів на картку або готівкою та пропонують велику кількість різних акцій для споживачів з метою збільшення клієнтської бази. Однак в питанні погашення кредитів нерідко виникають суперечності між учасниками угод.
Розглянемо важливі аспекти оформлення позик, а також причини, за якими можливість повернути кошти може бути ускладнена.
Фінансові організації переслідують дві основні мети — бути конкурентоспроможними на ринку й отримувати прибуток.
Існує кілька джерел доходу, який вони отримують, видаючи позики населенню:
Організації передбачають ймовірність зменшення своїх доходів. Тому, щоб уникнути ризиків втрати прибутку, використовують додаткові фінансові інструменти:
Фінустановам вигідно, щоб у них було якомога більше клієнтів, бажаючих взяти кредит онлайн і при цьому які мають стабільний дохід, високий рівень платоспроможності, позитивну кредитну історію та потребу в позиках.
Також для них однозначно краще, коли споживачі користуються позиковими коштами повний термін дії договорів і продовжують їх. Таким чином кредитори отримують більше прибутку у вигляді комісій.
Раніше кредитні компанії штрафували позичальників за дострокове повернення боргу, розуміючи, що в такому випадку вони втрачають доходи. В даний момент подібні дії є незаконними та можуть бути оскаржені в суді.
У законі України «Про споживче кредитування» прописані норми, згідно з якими клієнт у будь-який момент може повернути борг. Фінансові компанії не можуть йому в цьому перешкоджати та нараховувати додаткові штрафи або комісії.
Перед укладанням угоди потрібно уважно прочитати всі пункти кредитного договору та графік платежів. Якщо в ньому присутні незрозумілі терміни, виноски, інформація, написана дрібним шрифтом, слід звернути на це особливу увагу.
Часто подібними методами недобросовісні кредитори намагаються приховати додаткові комісії, необрунтованні платежі й умови погашення заборгованості.
Кожен клієнт може уточнювати всі деталі у консультантів, особливо якщо він планує закрити борг в короткий термін. Від конкретики їх відповідей багато в чому залежать перспективи майбутньої угоди.
Розраховуючи за будь-яких обставин отримати прибуток, фінансові організації нерідко вдаються до вельми нечесних методів стягнення боргу. І коли споживач хоче погасити позику достроково, щоб не переплачувати відсотки, з нього можуть вимагати сплату основної суми з урахуванням всіх комісій, незалежно від дати повернення коштів.
Тому, якщо клієнт оформляє великий інтернет кредит і планує повернути його незабаром, доцільніше розглянути варіант з більш високою процентною ставкою, але меншою кількістю обов'язкових платежів.
Якщо ж позичальникові потрібна невелика сума грошей, то краще за все скористатися мікропозиками. Вони передбачені для споживачів, яким кошти потрібні терміново й на короткий термін (до зарплати, на два тижні або місяць).
Сподіваємося, що дана інформація буде для вас корисною! І якщо вам знадобиться взяти кредит, ви зможете вибрати найбільш оптимальний варіант з прозорими, вигідними та зручними умовами!