Якщо робота для людини стоїть на першому місці, то в значній мірі страждають всі інші сфери її життя, в тому числі сімейні відносини.
Повернувшись додому після робочого дня, багато хто з нас не може повноцінно переключитися та забути про справи, тим самим виливаючи негатив на своїх близьких.
Чому так відбувається і як з цим боротися — розглянемо далі.
У кожній професії існують свої нюанси, через які часто доводиться нервувати та перебувати в схвильованому стані. Психологи радять розділяти роботу і дозвілля, проте з цим завданням справляються не всі.
Ми проаналізуємо основні фактори, які впливають на сучасну людину і не дають можливості залишити справи за порогом домівки.
Завдання відволіктися від трудових процесів ускладнюється тим, що в сучасному світі робота все більше стає мобільною. Майбутні термінові плани все частіше записуються в електронні замітки в смартфон або ноутбук. Повернувшись додому, ми приносимо роботу з собою в гаджетах, тому й не можемо швидко переключитися на відпочинок та сім'ю.
Взявши в руки телефон, людина бачить історію викликів, безліч СМС-повідомлень, що наштовхує її на роздуми про завтрашній день або невдало завершену сьогоднішню угоду. Через це виникають негативні емоції, які можуть бути вилиті на близьких.
У робочій атмосфері людина знаходиться в певних рамках та змушена дотримуватися чітких правил. У домашніх умовах ці обмеження зникають, а образи та невисловлені претензії в сторону колег або керівництва часто виливаються на рідних.
Будучи підсвідомо впевненим, що близькі за всіх обставин залишаться поруч, людина може підвищити голос або вести себе агресивно, що на роботі є неприпустимим.
Обстановка, в яку людина потрапляє після важкого робочого дня, має величезне значення. Повернувшись в чисту квартиру, де затишно, комфортно та зручно, більш імовірно, що справи захочеться залишити за межами домівки.
Приємні емоції можуть бути забезпечені розміщенням на стінах фотографій улюблених людей, відпочинку та подорожей.У свою чергу, похмура атмосфера й безлад часто посилюють негативні емоції і призводять до ще більшої дратівливості.
Негатив, принесений з роботи додому, може спричинити неоднозначні наслідки:
У Великобританії було проведено дослідження, в результаті якого визначили, що 60% працівникам складно перестати думати про справи по завершенню робочого дня. Як наслідок, такі співробітники не встигають відновити емоційну рівновагу.
Згодом їх продуктивність значно знижується, що виражається наступними симптомами:
Таким чином, для підтримки рівноваги та гармонії у всіх життєвих аспектах не варто висувати роботу на перше місце. По завершенню трудового дня кожній людині потрібне емоційне розвантаження та відпочинок.
Отримавши підтримку від близьких, відмовтесь від довгих розмов про справи. Це дозволить вам в достатній мірі відновитися і в робочий час підійти до вирішення питань творчо. А найголовніше — ви збережете благополуччя в родині.