Мікрофінансові компанії з'явилися в Україні відносно недавно. У 2011 році була зареєстрована перша МФО. До цього часу бідність була величезною перепоною на шляху оформлення грошового кредиту. Банки, як правило, видають кредит на основі застави або довідки про доходи. Якщо немає підтвердження платоспроможності – немає і грошової позики. З появою мікро кредиторів ситуація кардинально змінилася. Отримати кредит стало реально:
Мікрофінансові компанії пропонують комфортний онлайн режим оформлення угоди, що ще більше підігріває інтерес українців. З одного боку спрощений порядок видачі коштів, з іншого – зручне оформлення, не виходячи з дому. Такі обставини стали причиною величезної популярності та затребуваності МФО в Україні. Але є і громадяни, які відносяться до мікрофірм скептично. Як пояснити негативне ставлення до мікрокредитів?
Антипатію до мікрофінансових компаній відчувають громадяни, які мають негативний досвід взаємодії з фірмою. Причиною може бути недбалість клієнта або ж нечесність кредитора, яка також зустрічається в фінансовій сфері. За надання фінансових послуг компанії ставлять відсоток, про розмір якого з самого початку знає позичальник. Також спочатку клієнт розраховує суму повернення і ознайомлюється з параметрами пені за прострочення. Навіть один день простроченого платежу коштує грошей. Людина, вчасно не погасивши борг, своїми ж діями збільшує суму заборгованості. Хто в цьому винен? На ділі ми розуміємо хто, але в душі клієнта залишається погана думка про компанію. Якщо кредитор прозоро розповів про умови договору, провини його в цьому немає.
Негативну думку також висловлюють люди, які виросли на радянському вихованні. Для таких громадян дуже складно зрозуміти і прийняти новинку кредитування. Також негативні відгуки про МФО можна почути від осіб, яким одного разу відмовили в кредиті. Незважаючи на лояльність кредиторів, відмова у видачі мікропозик також можлива. Наприклад, компанія Мілоан відмовляє в оформленні громадянам, у яких є прострочення виплат більше трьох місяців в декількох організаціях. Отже, не сприймають мікрофірми такі люди:
На жаль, хитрість фінансових компаній також не рідкість в кредитному світі. Що це означає? Деякі фірми хитро вписують комісійні платежі, про які не доводять до відома клієнта. Тільки після підписання угоди людина дізнається подробиці договору. Тут знову потрібно робити акцент на неуважність позичальника, адже слід ретельно вивчати що підписуєш.
Щоб вигідно укласти угоду позики, дотримуйтесь таких правил:
Кожен кредитний договір повинен містити інформацію про умови співпраці, тому ретельно почитайте його перед підписанням. Принцип вивчення документів, які ви підписуєте, досить-таки корисне правило.
Особливу увагу треба приділити пунктам про процентну ставку та пеню при простроченнях платежів. Хороші компанії пропонують зручну пролонгацію термінів погашення. У мікрокредитній сфері зустрічаються шахраї, тому перед операцією перевірте реєстрацію суб'єкта в реєстрі фінансових організацій. Ознайомитися з репутацією компанії можна, читаючи в інтернеті відгуки інших користувачів. Виконуючи всі перераховані вище пункти, ви ніколи не зіштовхнетеся з негативним досвідом мікрокредитування. В такому випадку позитивний результат угоди і хороша думка про МФО просто гарантовані.