Економічність – хороша риса для людини, яка позитивно позначається на матеріальному становищі. Економити можна на чому завгодно: комунальні платежі, проїзд, бензин. Регулярно людина робить якісь покупки, при яких вельми до речі буде збереження бюджету. Складання списку для походу в магазин допоможе уникнути імпульсивних покупок. Спонтанним придбанням люди схильні через спокуси на прилавках магазинів. Продавець грає на психології покупця, виставляючи дорогі товари на рівні очей. Виробники також, як і реалізатори, зацікавлені в попиті на свою продукцію, тому різними способами приваблюють клієнта до купівлі: яскраві і красиві упаковки, інтригуючі назви, кричущі написи і багато іншого. Встояти дуже складно. Ми живемо в період, коли немає дефіциту, вітрини супермаркетів і торгових центрів переповнені товаром. Як не купити зайве і навчитися себе стримувати?
Практично в кожній статті на тему «як економно скупитися?» першим пунктом є складання списку. Які він виконує функції? Список:
Спонтанні покупки – удар по кишені без необхідності. Це покупка, без якої легко можна було б обійтися і заощадити фінанси. Багато є причин, чому такий товар опинився в нашому кошику: за компанію, за знижковою ціною, привернула назву. Якщо в кишені буде план, ймовірність необдуманої покупки знизиться.
Виробники та реалізатори грають на психіці людини: привабливі пропозиції, розміщення товарів на полицях і розкид однотипних продуктів в різні кінці супермаркетів. Для чого це робиться? Поки людина буде бігати по магазину, шукаючи потрібний товар, йому захочеться ще щось купити. Купуючи за планом, увагу буде направлено на потрібний товар. Таким чином можна заощадити і гроші, і час в магазині.
Вирушаючи в супермаркет цілеспрямовано, ми знижуємо ймовірність забути щось важливе. Список, як правило, пишеться в спокійній обстановці, де можна гарненько обміркувати необхідність товару. Вдома можна подивитися, що закінчилося і чого немає. У магазині без чіткого орієнтира складно придумати що потрібно покласти в кошик. Навколо тільки яскраві кольори і упаковки, які дурманять розум і на підсвідомому рівні змушують купувати непотрібний товар. Складання списку, навіть елементарного, заощадить час, гроші, нерви.
Мозок людини розділяється на дві частини: свідома і підсвідома частина. Свідомість – енергозатратна і повільна система прийняття рішень, підсвідомість – автоматична, на якій добре заробляють маркетологи. Складаючи список свідомо в спокійній обстановці, дотримуйтесь таких правил:
Тепер потрібно порахувати загальну вартість товару, щоб знати скільки знадобиться грошей. Беріть не більше, ніж потрібно. Такий принцип – кращий стоп контроль ваших витрат.
Покупець зі списком – головний біль маркетологів! А ось для покупця список це:
Що стосується написання плану, тут також є варіанти. Для любителів класики блокнот і ручка, для сучасних користувачів – гаджети. Сьогоднішні мобільні телефони містять додатки для списку покупок, в яких навіть можливо підрахунок суми кошика. Такий блокнот завжди поруч під рукою. Економія – корисна риса в характері людини, від якої багато в чому залежить його добробут. Подбайте про свій матеріальний баланс і міцні нерви!