Людина постійно щось купує, але не завжди товар виявляється потрібним і корисним придбанням. Іноді це просто випадковість, що товар не знадобився. Але в наші дні зустрічаються шопоголіки – люди, які купують все що попадається перед очима. Доля купленої речі відома заздалегідь – припадає пилом в шафі. Головною проблемою шопоголіків є покупка непотрібних речей, без яких він легко міг би обійтися. Марна трата грошей є тільки малою частиною сумних наслідків. Часто шлюби шопоголіків руйнуються, людина замикається і впадає в депресію, якщо з якихось причин доступ до покупок обмежений. Шопоголізм є хворобою 21 століття, яка має тенденцію зростання. Не потрапити в лапи цього звіра допоможе можливість відрізняти необхідні покупки від спонтанних.
Спонтанною покупка частіше буває в наступних випадках:
Тут перераховані ситуації, які точно говорять про непотрібність придбання. Вихідний, ви вирішили прогулятися з подругою, залишили половину зарплати в торговому центрі. Інша справа, якби потрібно було купити речі і ви витратилися. Різниця величезна! У першому випадку шопінг від неробства, у другому за потребою. Точно також справа йде і зі знижковими програмами та акціями, коли люди спокушаються на низькі ціни.
Гонитва за модою і за відомими брендами теж нічим хорошим не закінчується. Прикладом тому є покупка нової сумки з відомим брендом, коли в шафі вже 5 штук. Іноді навіть купують без інтересу до предмету, головне іменний напис виробника. Таке часто трапляється при грандіозних розпродажах, коли низькі ціни на брендові речі туманять розум покупців. Недоцільність подібної покупки очевидна. Також справа йде і з придбанням однакового товару. Сподобалася модель светра, не змогли визначитися з вибором, купили два. Ніякого задоволення! Краще піти купити другий светр іншої моделі або взагалі утриматися від спокуси витратити гроші даремно.
Питання спонтанного шопінгу викликає бурхливі дискусії: хтось вважає хворобою, інші говорять про шкідливу звичку. Щоб ситуація не стала критичною, слід позбавлятися від поведінки спонтанних покупок. Для цього потрібно виконати такі кроки:
Усні знання витрачених сум відрізняються від відображених на папері. Для зведення до мінімуму імпульсивних покупок, зверніться за допомогою до блокноту та ручки. Суворий облік коштів протвережує розум людини, зводячи ймовірність необдумано витрачати гроші до нуля.
Якщо ви боїтеся, що купите непотрібний товар, вирушайте на шопінг зі списком необхідних речей. Ще краще, якщо в гаманці буде сума тільки на товар в списку. Обмеженість капіталу не дасть розгулятися. Знову звертаємося за допомогою до обліку. Заведіть щоденник, записуючи зекономлені кошти по пунктах: де, що, коли, на чому. Потім цю суму відкладайте в скарбничку. В кінці року візьміть кошти і витратьте на щось приємне і корисне для душі. Якщо любите подорожі, придбайте квиток або путівку і вирушайте відпочивати. Любите велоспорт, купуйте спортивний велосипед. Неважливо на що буде витрачено, головне, щоб покупка була важливою, цінною і в задоволення. Психологічне задоволення від покупки підштовхне людину на розумні витрати і на економію коштів.
У боротьбі з шопоголізмом важливо навчитися володіти бажаннями. Кожна людина може пристосуватися до чого завгодно. В даній ситуації точно також, можна уникнути плачевних наслідків, якщо стримувати себе в діях. Для цього достатньо виробити рефлекс стоп контролю. Кілька разів сказати ні своїй слабкості і ви вже на шляху відновлення. Контроль своїх бажань – кращий засіб для підвищення самооцінки! Що дасть боротьба з шопоголізмом? Економія коштів, здорова психіка, вільний простір в шафі та душі людини!