Напевно кожна людина стикалась із конфліктними ситуаціями, які виникають в колективі. Конфронтація часто є частиною трудового процесу, адже іноді необхідно розглянути всі думки, щоб домогтися позитивного результату.
Далеко не всі можуть сприймати критику спокійно, і нерідко в команді присутні люди, які провокують сварки та переходять на особистості. Як навчитися правильно реагувати в подібних випадках — розглянемо в деталях.
Серед основних факторів виникнення конфліктів на роботі можна виділити наступні:
У кожній роботі є свої нюанси, а також присутні різні індивідууми, тому приводів для розбіжностей може бути значно більше. У конфліктних ситуаціях важливо не тільки вміти відстоювати свою позицію або стримувати емоції, а й розуміти мотиви людини, що провокує суперечки.
З точки зору психології, агресори відчувають підозру та негатив до всіх і всього навколо, а також постійно прагнуть контролювати своє оточення. Це може бути пов'язано з несприятливими ситуаціями, які пережила людина, або з особистими особливостями її характеру.
У будь-якому випадку агресори в першу чергу намагаються попередити будь-яку спробу приниження своєї особистості. Наприклад, такі люди можуть відмовитись від вигідної ділової пропозиції, визначивши її в деякій мірі образливою.
Нерідко складаються обставини, коли один з учасників діалогу вважає, що обговорюються виключно робочі моменти. А в цей час агресор бачить тільки приниження почуття власної гідності та досить бурхливо на це реагує.
Найголовнішою метою будь-якої конфліктної людини є пошук чутливої сторони опонента. Для того, щоб її визначити, вона часто не посоромиться пустити в хід навіть гендерні стереотипи та образи, які можуть прозвучати не тільки завуальовано, але й в прямій формі.
Мета агресора — знайти слабке місце та зачепити співрозмовника будь-яким способом. Існує тільки одна можливість вийти із ситуації з честю — просто в неї не входити.
Варто зауважити, що мова йде зовсім не про уникнення конфронтації. Для вирішення подібних конфліктів необхідно прагнути утримати розмову в рамках ділових переговорів і не допустити переходу на особистості.
Ви повинні пам'ятати, що в першу чергу потрібно домогтися результату в робочих процесах, а для цього слід тримати себе в руках і не реагувати на особистісні моменти.
Самоконтроль — це ваш вірний помічник у конфліктних ситуаціях. Всі дії агресора спрямовані на те, щоб співрозмовник дав волю емоціям. При даних маніпуляціях люди часто втрачають контроль над собою і піддаються на провокації, вступаючи в суперечки.
Психологи рекомендують кілька простих методів, дотримання яких допоможе кожній людині вийти з подібних ситуацій з почуттям власної гідності та без зайвих моральних потрясінь:
В свою чергу, не варто допускати нетактовне ставлення до власної персони. У спілкуванні з опонентом ви повинні володіти твердим поглядом і вести діалог таким чином, щоб у нього не було можливості суперечити або зачепити вас.
Найчастіше багатьом людям ці завдання здаються нездійсненними. Адже як можна не реагувати на те, що вас намагаються образити або вивезти зі стану рівноваги. Однак варто пам'ятати про те, що тільки ви можете вирішувати, чи будуть спроби провокації агресора успішними, а його слова значущими для вас та оточуючих.
Бажаємо вам не стикатися з будь-якими розбіжностями як на роботі, так і в іншому колі спілкування! А якщо вони і виникнуть у вашому житті, то нехай від цього ніколи не постраждає ваша репутація та почуття власної гідності!