“Треба піднімати економіку” – сказав Арестович й усі побігли робити патріотичні сторінки в Інстаграм та запускати рекламу. А хтось сидить, бо вважає, що якщо жити як раніше, то він буде поганою людиною.
Але час йде, все більше бізнесу розпочинає роботу та ринки не впали до нуля. Звісно, властивість до купівлі нижче, але працювати можна.
Сьогодні поговоримо про те, які товари є актуальними та як бізнесу розпочати роботу навіть під час війни.
Будете сміятися, але майже все те саме, що і до війни. Звісно, у перші місяці попитом користувалися лише товари, які потрібні постійно – простий одяг, їжа, ліхтарики, бензин, і т.д.
Також у перший місяць ну дуже було популярне усе з українською символікою. Це круто, але якщо хтось відкрив бізнес тільки на жовто-блакитних футболках – вже, як то кажуть, “всьо”, бо постійно такого буму не буде. Це піде з рангу “на кожен день”, тому що люди вже бажають одягатись у різні речі, як і до війни, а не тільки у символіку. Це, скоріш, залишиться у вигляді “деталей” ніж у тотал-луку. Але ж залишиться назавжди:)
Що актуальне наразі:
По-перше, не зволікати на провину вцілілого та починати. Від того, що ви будете соромитися або сидіти на місці не стане краще ні вам, ні тим, у кого гірші обставини. Поговоримо про це детальніше завтра.
По-друге, потрібно провести аналіз конкурентів, аналіз цін на ринку, дати гарний офер (можливо знижку чи якісь пакетні послуги).
Чому важливо – ви повинні стати “в курсі” що робиться на ринку та за яку ціну можуть купляти ваш товар клієнти. Якщо у вас вже є база – проведіть опитування, хто де, кому чого не вистачає та яку ціну вони можуть сплачувати зараз.
Від того прорахуйте свою маржинальність, закладіть бюджет на рекламу, та реінвестиції, та виведіть фінальну ціну.
Відверто скажіть клієнтам, яку суму знижки ви можете надати та чому не можете працювати безкоштовно.
А, також про безкоштовне. Бачили багато постів, де кажуть, що віддають на ЗСУ 100 відсотків. Це, по-перше, звучить якось не дуже правдиво, а якщо це правда – то робити так не радимо. Усім хочеться їсти, у тому числі і нашій економіці. Тож – заробляйте гроші.
Ну і наостанок – адаптуйте свій товар та запускайте рекламу. Вона зараз не дуже дорога, тому ви зможете дешевше отримати клієнтів. Якщо казати про безкоштовні способи просування – напишіть знайомим, попросіть порекомендувати вас, напишіть блогерам, які роблять рекламу безкоштовно (таких багато), пишіть коментарі на публічних сторінках і т.д.
І так, на останок. Освітлювати події – треба. Мовчати – це не гарно. Але не робіть зі своїх бізнесових сторінок та сайтів суцільні стрічки новин. Ви допомагаєте своєю роботою. Якщо ви не ЗМІ – не треба постійно постити новини. На особистих сторінках – це ок. На бізнесових – у великій кількості, відволікає покупців від основного – вашого товару чи послуги.
Тож – гарного вам достатку, друзі, навіть у такі скрутні часи!