УКР РУ
УВІЙТИ

Як навчитися ділового етикету?

Загальні правила етикету міцно закріпилися в житті сучасної людини. Дотримуючись їх, кожен індивідуум вибудовує оптимальні взаємини з оточуючими і формує про себе позитивне враження.

Однак в робочому або бізнес-середовищі існують неписані правила, від яких багато в чому може залежати успіх в кар'єрі, переговорах або придбанні вигідних зв'язків. Які існують основні правила ділового етикету і як їх осягнути — розглянемо детально.

Що таке діловий етикет?

Діловий етикет — це сукупність норм ділової (службової) поведінки, якими керуються власники організацій, менеджери, підприємці та працівники будь-якої сфери для досягнення поставлених цілей, а також для регулювання відносин у спілкуванні ділового характеру.

У світі бізнесу для того, щоб досягнути великих успіхів, необхідно мати масу переваг:

  • бути відмінним оратором;
  • вміти відстоювати власну точку зору;
  • володіти глибокими знаннями в своїй сфері;
  • мати організаційні навички і т.д.

Більшість успішних людей завжди піклується про свою репутацію, оскільки знає, що від цього залежить їх добробут, статус і подальші можливості розвитку.

Дотримуючись правил ділового етикету, людина безпосередньо впливає на свою репутацію.

Яким чином можна навчитися ділового етикету?

Кожен з нас в силу життєвого досвіду, середовища спілкування та особистих якостей володіє певними характеристиками. Осягнути правила ділового етикету дається не кожному.

Кілька корисних рекомендацій допоможуть навчитися цим нормам і здобути нові можливості.

Точність і пунктуальність

Люди, які регулярно запізнюються або невчасно виконують зобов'язання, виглядають в очах оточуючих як безвідповідальні і ненадійні особистості. Повноцінну довіру вони викликають у небагатьох, не дивлячись навіть на наявність інших позитивних якостей. Принципи тайм-менеджменту включають в себе не тільки пунктуальність, але й перелік інших, не менш важливих, характеристик:

  • точність (здатність виконувати завдання якісно і своєчасно);
  • вміння цінувати чужий час;
  • здатність правильно планувати свій час.

Не дарма кажуть, що час — це гроші. Для ділової людини це особливо важливий фактор.

Ввічливість і повага

Незалежно від свого статусу, віку та матеріального становища потрібно ввічливо і чемно поводитися з оточуючими людьми. Поважайте чужу думку, навіть якщо вона суперечить вашій. Ніколи не дозволяйте собі грубощів та образ.

Не варто діяти завжди лише в своїх інтересах, нехтуючи чужими. Однак і проявляти надмірний альтруїзм також не бажано, оскільки так вас перестануть сприймати всерйоз, чи взагалі задавлять конкуренти.

Підбір гардеробу та зовнішній вигляд

Сучасні погляди на зовнішній вигляд вельми суперечливі. Багато хто вирішили, що цей критерій не грає особливої ролі в побудові ділового спілкування. Проте статистичні дані показують, що найбільш успішні угоди роблять люди, які дотримуються офісного дрес-коду, виглядають охайно і не викликають неоднозначних емоцій своїм одягом.

Невербальне спілкування

Норми ділового етикету передбачають мінімум тактильних контактів і дотримання меж особистого простору. Завжди тримайте дистанцію зі співрозмовником, не торкайтеся до нього. Це далеко не всім приємно.

Винятком є рукостискання. Воно повинно бути в міру твердим і не дуже тривалим. Важливо завжди контролювати свої жести: не розмахувати руками, але і не сидіти (стояти) в одній позі; тримати рівну поставу; контролювати рухи тощо.

Взаємини в колективі

Якщо ви хочете досягнути успіху, намагайтеся дотримуватися загальноприйнятих норм поведінки. Не обговорюйте своїх колег за спиною, не переходьте на особистості, не заводьте особистих стосунків на роботі, не діліть людей на улюбленців та другосортних, дотримуйтесь субординації і вмійте гідно виходити з конфліктних ситуацій. Ці якості допоможуть створити позитивну репутацію і продемонструють ваші навички якісної взаємодії з оточуючими.

Діловий мовний етикет

Показником професіоналізму для кожного ділової людини є вміння грамотно висловлювати свої думки як усно, так і письмово. У діловому спілкуванні слід уникати слів-паразитів, нецензурної лексики та надмірно тривалих висловлювань. Навчіться структурувати свою промову, вживати відповідні терміни, говоріть лаконічно, щоб не витрачати час своїх співрозмовників.

У діловому листуванні та при складанні документів важлива грамотність. Також уникайте двозначних і зайвих фраз.

Правильно розмовляти по телефону — один з головних моментів в діловому спілкуванні. Телефонуючи, не забудьте представитися першим, уточніть, чи є у вашого співрозмовника можливість розмовляти в даний момент.

Завчасно підготуйте список питань, прохань або доручень, які необхідно вирішити. Це дозволить вам обом оптимально розпорядитися часом, а також продемонструє ваш професіоналізм.

Використовуйте перераховані вище рекомендації щодо дотримання норм ділового етикету. Нехай ці навички приведуть вас до великих успіхів, самореалізації та корисного оточення.

Найпопулярніші

Сайти для заробітку в інтернеті. Де 100% заплатять?

Потрібен додатковий дохід? Шукаєте перевірені сайти для заробітку в Україні у 2022 році? У мережі іс...
613 473 переглядів

Як заробляти в Тік-Ток — ТОП-10 методів монетизації Tik-Tok

Кількість щотижневих користувачів Tik-Tok — понад 40 млн. Цей додаток — один з найпопуля...
535 172 переглядів

Як заробити підлітку в Україні в 2022 році?

Сучасні українці починають замислюватися про питання заробітку ще будучи дітьми. Крім кишенькових гр...
297 693 переглядів
Взяти кредит