Тисячі магазинів, супермаркетів і торгових центрів пропонують споживачеві купити різний товар. Наше покоління не знає що таке дефіцит і щодня робить придбання товарів. Дуже часто, відправляючи в кошик річ або продукт, ми навіть не підозрюємо причину цього вчинку. Маркетинг – вплив на підсвідому частину головного мозку людини, яку охоче використовують реалізатори.
Нещодавно був проведений експеримент з продажу кави. Марка була абсолютно незнайомою для споживачів, але з хорошою рекламою і продавалася у відповідній обстановці. Результат був приголомшливий – 15 осіб з 20 виявили бажання купити невідомий продукт. У чому був підступ, і як пояснити дії людей?
Гарна реклама
В упаковці була звичайна арабіка, але на пакеті красувався напис "100% натуральний продукт". Упаковка була приємною погляду, яка відразу впадала в очі. Навіть шрифт напису підбирався спеціально. Загальна картина вабила покупців до себе, переконуючи про хорошу якість продукту.
Місце розташування
Кава лежала на найвідвідуванішому місці в магазині. Як це місце було визначено? Камери спостереження, розташовані практично у всіх торгових точках, допомагають будувати маркетингову програму. Саме по відеозаписах було виявлено найвдаліше місце, де найчастіше зупиняються і довго знаходяться відвідувачі. На такій, так званій “гарячій точці”, і була розташована кава нашого дослідження.
Аромат
Людина дуже схильна до запахів. Такий нюанс також враховували маркетологи. На поличках стояв кавовий ароматизатор, який розбризкував ароматну атмосферу. Люди не могли встояти, щоб не спробувати цей смак у себе в чашці.
Приємна атмосфера в залі
При проведенні дослідження була включена приємна музика, яка також зіграла свою роль у виборі незнайомого продукту.
Всього лише 4 складових, котрі дали такий приголомшливий результат в експерименті. Нейромаркетинг – це ціла наука, як змусити людину купити що-небудь. Саме вона і впливає на купівельні смаки.
Отже, в список козирів реалізаторів входять такі пункти:
Часто в магазинах красуються цінники червоного кольору, попереджаючи про акції та знижки. Немає законів, які зобов'язували б реалізаторів показувати попередню вартість товару. Цінники – це ще не показник вигідності. Реалізатор грає на кольорі, адже все червоне ми сприймаємо, як важливе і значуще попередження. Про розстановку по поличках ми вже говорили: на рівні очей розміщуються дорогі товари, по кутах і внизу ховаються дешеві продукти і речі. Сам магазин подібний лабіринту, товари розкидані по торговому центрі. Це робиться для того, щоб покупець побігав по території і накупив що потрапило на очі.
При вході нам видають кошик чи візок, в які так і хочеться класти побільше продукції, адже пачка масла і кефір там виглядають так самотньо. Часто в магазинах включена музика і розставлені ароматизатори. Головне завдання – створити ейфорію покупцеві. Цю роль також виконують кондиціонери: взимку ми потрапляємо в тепле приміщення, влітку ховаємося від спеки. Людині створюють атмосферу, з якої вона не хоче виходити. Перебуваючи в комфорті, який ніяк не хочеться покидати, ми ризикуємо розслабитися і накупити всякої всячини. Як протистояти маркетинговому тиску на психіку?
5 головних правил, які допоможуть уникнути зайвих покупок:
На нашій психології дуже заробляють реалізатори. Не втрачайте голову від обстановки і реклами, розумно оцінюйте необхідність товару. Тільки в такому випадку ніяка маркетингова хитрість не змусить вас купити щось спонтанно і непродумано. Вдалих вам покупок, дорогі друз!