Багато хто вважає, що для побудови успішного бізнесу потрібно пройти тернистий шлях. Доля правди в цьому є. Відомо чимало історій видатних бізнесменів, які на початку кар'єри зазнавали невдач і збитків.
Завдяки їх досвіду сучасним підприємцям простіше орієнтуватися в тому, як розвивати власну справу й уникати глобальних промахів. В цьому матеріалі ми розглянемо основні прорахунки щодо ведення бізнесу, яких варто остерігатися.
У кожній сфері бізнесу є свої нюанси та неписані правила, які недосвідчені люди часто ігнорують. Ми проаналізуємо кілька найбільш важливих.
Вивчити ринок — це перше, що повинен зробити підприємець в процесі вибору напрямку власної справи. Для цього можна діяти самостійно або залучити експерта. Цей крок допоможе:
Аналіз ринку включає в себе тестування попиту, пошук цільової аудиторії та вибір конкурентних переваг для успішної і прибуткової діяльності.
Більшість підприємців хоче багато заробляти і розраховує на миттєвий прибуток. Однак гроші не повинні бути основною метою бізнесу. Адже такий підхід є явно невдалим: справа може швидко принести високий дохід і так само швидко прогоріти.
Тільки робота, спрямована на попит споживача та створення хорошого продукту, буде дійсно успішною та довговічною.
Навіть якщо є можливість наймати працівників і звертатися за послугами в інші організації, слід розраховувати переважно на себе. Тільки з досвідом бізнесмен починає усвідомлювати відповідальність за свою роботу.
Якщо все ж є гостра необхідність в залученні сторонньої допомоги, слід визначити, навіщо вона потрібна, і на яких умовах буде проходити спільна діяльність.
Бізнес-план — те, з чого потрібно починати. Саме цей документ дасть зрозуміти, наскільки рентабельним виявиться справа, і чи варто в принципі в неї вкладатися. Недосвідчені підприємці часто не враховують таку важливу річ, як розрахунки.
Вони повинні бути максимально точними. Для цього потрібен ретельний аналіз ринку: потенційних конкурентів і споживачів, пропозиції та попиту. Також важливо акцентувати увагу на наступних моментах:
Тільки на підставі цих показників можна визначити період окупності проекту — час, протягом якого вкладені кошти будуть повернуті.
Молоді підприємці, у яких горять очі, часто звалюють всі завдання на себе, нікому не довіряючи. Це такий самий провальний підхід, як і повне делегування повноважень.
Якщо спочатку ефективно працювати й контролювати процеси виходить з легкістю, то коли обороти підвищуються, робити це стає складніше. Результат — спад продуктивності та швидке вигорання.
За будь-яких обставин витрачати гроші потрібно максимально обережно. Не варто купувати приміщення, якщо немає впевненості, що бізнес буде розвиватися. В такому випадку краще скористатися орендою. Не потрібно закуповувати матеріали й обладнання про запас.
Найімовірніше, вони будуть продані за безцінь. Оформлювати кредити у великому розмірі, не маючи ніякого фінансового забезпечення, також не варто. Є шанс потрапити в боргову яму, з якої завжди складно знайти вихід.
Мотивовані співробітники — основа процвітаючої компанії. Підбирати фахівців слід так, щоб вчитися у них, а не навчати їх з нуля. Також не рекомендується влаштовувати на роботу родичів і друзів. Практика показує, що така співпраця закінчується серйозними конфліктами та збитками.
Сподіваємося, що ця інформація буде для вас корисною! І якщо ви вирішили відкрити свою справу, наведені рекомендації допоможуть вам уникнути серйозних фінансових помилок і подолати можливі труднощі!