Успіх кожної компанії безпосередньо залежить від того, наскільки сумлінно персонал ставиться до своїх обов'язків. Багато керівників вважають, що люди будуть краще працювати, якщо їм більше платити або регулярно застосовувати метод «батога та пряника». Однак, як показує практика, ці способи не діють.
Премії, штрафи, заохочення і покарання викликають лише миттєву реакцію. Після цього людина продовжує працювати по накатаній, залишаючись абсолютно байдужим до всіх процесів.
Одне з головних завдань ефективного менеджменту полягає в створенні умов, в яких співробітники будуть виявляти інтерес, ініціативу та креативність. Як це зробити, і що найбільше мотивує підлеглих? Спробуємо розібратися.
В радянські часи і після розпаду СРСР люди багато працювали, щоб прогодувати себе та свою сім'ю. Часто їм доводилося йти торгувати на ринок, трудитись понаднормово по дві зміни, а також вчитися ночами, щоб здобути освіту з актуальних на той час професій.
Гроші були головним стимулом, який змушував працювати не покладаючи рук. Саме стимулом, а не мотивацією. Згідно відомої теорії Маслоу, відсутність фінансів створює «незадоволеність», яку хочеться «задовольнити». Це як хворий зуб. Людині потрібно його видалити, щоб позбутися болю. Як тільки це відбувається, подальший інтерес до лікування відразу пропадає.
Те ж відбувається і з зарплатою. Як тільки вона досягає бажаного рівня, зникає незадоволеність, тому в подальшому її підвищення вже не створює стимулу.
Сьогодні, в епоху інформаційних технологій, все більшим попитом користуються професіонали, здатні автоматизувати робочі процеси і впроваджувати ІТ-рішення. Роль керівництва при цьому зводиться до управління технологічними та бізнес-процесами. Особливу роль в них відіграє емоційний стан співробітників.
Людину, яка займається інтелектуальною працею і володіє високим рівнем професійних навичок, завжди важче підігнати під будь-які рамки субординації. Тому до таких підлеглих потрібен особливий підхід.
Існує одне правило, згідно з яким працівників в колективі умовно поділяють на три категорії:
Існує кілька факторів, від яких залежить бажання співробітників добре працювати. І всі вони лежать поза площиною грошей.
Якщо розглядати питання глобально, то в більшості випадків мотивацією служать наступні можливості:
Деякі великі організації мотивують кращих співробітників, надаючи їм квартири, авто або можливість купити ці блага, оформивши кредит на пільгових умовах.
В ході дослідження Інституту Геллапа було виявлено ще кілька важливих факторів, які спонукають підлеглих до дій.
Якщо людина виконує обов'язки без морального дискомфорту й усвідомлює, що її праця приносить користь, то навіть при великому навантаженні вона буде отримувати задоволення від самого процесу.
Будь-яка діяльність буде ефективною, якщо для неї створені оптимальні умови. Співробітник, забезпечений всім необхідним, завжди працює з більшою віддачею і кращим настроєм.
Позитивний психологічний клімат зазвичай присутній в компаніях з низькою плинністю. У них люди встигають не тільки спрацюватися, а й здружитися. Тому вони намагаються робити роботу злагоджено і нікого не підвести.
Для деяких особистостей висока оцінка їх праці відіграє вирішальну роль. Щоб отримати нагороду або звання, вони готові працювати цілодобово. Навіть при маленькій зарплаті це буде для них кращою мотивацією.
Сподіваємося, що цей матеріал дав вам їжу для роздумів. Оцініть власну ситуацію і перспективи, розвивайтеся, прагніть більшого, і нехай ваша робота вас дійсно радує!