Чи варто вводити фінансову грамотність в шкільну програму?

Чи варто вводити фінансову грамотність в шкільну програму?
Loader

Українці дуже мало знають про фінанси. Це підтвердило дослідження USAID та НБУ в 2019 році, за підсумками якого Україна посіла останнє місце серед 30 країн за індексом фінграмотності. Гірше за всіх в фінансах розбирається молодь — українці віком від 18 до 24 років. Щоб змінити ситуацію, експерти пропонують ввести фінансову грамотність в шкільну програму. Чи потрібно це дітям і що може вийти в результаті, читайте в нашому блозі.

Думки батьків розділилося

Дізнавшись про ініціативи USAID і НБУ, батьки почали активно обговорювати їх в соцмережах. Одні заявляють, що хотіли б, щоб їх дітей вчили поводитися з грошима ще в школі. Інші кажуть, що введення нового предмету не принесе користі, а лише посилить навантаження на школярів.

Марина, 36 років

У мене двоє дітей і я підтримую введення фінграмотності в школах. Уже в 7,8 років у дітей з'являються кишенькові гроші. Вони повинні знати як ними розпоряджатися — економити, витрачати і накопичувати.

Андрій, 32 роки

Вважаю, що фінграмотность — це дуже потрібний предмет, який точно стане в нагоді в житті. Дітям, а особливо підліткам повинні розповідати про кредити, інвестиції, курсі валют та інші корисні речі. Вводити предмет, на мою думку, потрібно з 8-9 класу.

Марія, 29 років

Не підтримую. Нехай краще школи приділяють увагу якісному викладанню основних предметів: математики, української та англійської мов.

Олексій, 43 роки

Предметів в школі і так багато. Дитина приходить додому втомленою, а потім ще до вечора робить домашні завдання. Як на мене, то в Україні пора вводити систему обов'язкових дисциплін + на вибір учня. Фінграмотность краще викладати факультативно.

Чому фінграмотность — це потрібно і корисно?

Після закінчення школи діти встають на поріг дорослого життя, в якому потрібно якось орієнтуватися. Більшість з них їдуть вчитися в інші міста і стають повністю самостійними — і в фінансовому плані теж.

Сьогодні українські школи не готують дітей до фінансового майбутнього. Їм не розповідають про те, як можна заробляти, витрачати і заощаджувати гроші; про короткострокові і довгострокові накопичення, подушку безпеки, про інвестиції та інфляцію, про кредити та їх наслідки. Добре якщо батьки приділяють належну увагу фінансовому вихованню дитини вдома. Якщо ні — доведеться вчитися на помилках, іноді дуже дорогих.

У Європі, на відміну від України, давно зрозуміли, навіщо дітям потрібна фінансова грамотність і ввели предмет в шкільну програму. Давайте розберемося, чому:

  • дитина з ранніх років вчиться планувати, причому не тільки фінанси, але також час і завдання, що стане в нагоді в усіх сферах життя;
  • фінанси — це відповідальність: школярам розповідають як зважено приймати рішення, діяти на результат і аналізувати наслідки;
  • діти, які навчаються фінансової грамотності, стають більш розважливими, вміють формулювати цілі, цінують час і працю;
  • дитина дізнається про інвестиції, способи активного і пасивного заробітку і може застосувати знання на практиці; у неї з'являється більше можливостей стати успішною, ніж у деяких сучасних дорослих, яким для розвитку, потрібно ламати стереотипи і змінювати свої уявлення про фінанси;
  • вивчення фінграмотності в школі допомагає швидше визначатися з професією і очікуваннями від життя;
  • підліток може обговорювати з батьками своє фінансове майбутнє на одній мові: вибір вузу, переїзд та оренду квартири, планування кишенькових витрат, придбання житла.

Багато батьків побоюються, що з появою школі нового предмета їх діти стануть більш меркантильними і зацикленими на фінансах. Щоб цього не сталося, потрібно розмовляти з дитиною і частіше нагадувати, що гроші — це далеко не найголовніше в житті. Є ще любов, здоров'я, дружба, внутрішня гармонія, радість від того, що поруч близькі та рідні люди. Ці цінності, в справжніх їх проявах, за гроші не купиш.

Автор: Компанія “Miloan”
19.12.2020
views
1681  переглядів
shares
0