Як мікрофінансові компанії розвиваються в 2019 році?
У цьому році на фінансовому ринку України спостерігається висока конкуренція між компаніями, що надають послуги кредитування. Згідно з даними компетентних організацій, пальму першості серед всіх учасників поки утримують мікрофінансові організації. Експерти вважають, що така тенденція буде тривати і в найближчому майбутньому.
МФО регулярно впроваджують інноваційні кредитні продукти та вдосконалюють якість обслуговування. Більшість з них пропонують скористатися послугами в режимі онлайн. Це зручно й дозволяє позичальникам економити час та сили. Щоб взяти тут позику, не потрібно збирати великий пакет документів і навіть мати чисту кредитну історію.
Як на сьогоднішній день розвиваються мікрофінансові компанії, і чого варто очікувати до кінця 2019 року — розглянемо в даному матеріалі.
Статистика МФО
Станом на початок цього року в Україні зареєстровано 958 фінансових організацій різної форми власності, з яких близько 100 працюють у Всесвітній павутині. У порівнянні з 2018 кількість МФО виросло на 7,7%, а в другому кварталі 2019 цей показник збільшився вже до 10%.
Це обумовлено великим вибором пропозицій та підвищеним попитом на онлайн-позики серед населення. В середньому за цей рік сума мікрокредиту піднялася на 4,5 тис. грн. Базові процентні ставки в більшості компаній не перевищують 2% і знаходяться на рівні 1,5-1,8% в день. Тепер взяти в борг при першому зверненні можна до 10-12 тис. грн.
При цьому багато МФО пропонують безвідсоткові кредити в рамках дії програм лояльності. При повторних запитах позичальникам доступні засоби в більших розмірах під стандартні комісії. Понад 300 тисяч наших громадян є постійними клієнтами мікрофінансових організацій та регулярно стежать за актуальними пропозиціями.
На що українці беруть у борг?
Клієнтська база МФО складається переважно з приватних осіб. Представники малого бізнесу також нерідко вдаються до послуг даних підприємств для відкриття або розвитку власної справи, однак значно рідше.
Унаслідок низького рівня доходів багато людей не в змозі забезпечити собі оптимальні умови життя та дотягнути до получки (зарплати, пенсії, соціальних виплат тощо). Тому завдяки мікропозикам вони отримують можливість вирішити поточні фінансові питання не виходячи з дому.
Згідно зі статистичними даними, українці беруть у борг на такі цілі:
- вирішення повсякденних потреб (купівля продуктів, ліків, оплата рахунків за комунальні послуги і т.д.);
- оплата одноразових потреб (ремонт, лікування, навчання, подорож, святкування дня народження або весілля і т.п.);
- придбання великої та портативної побутової техніки (найбільш поширена мета оформлення);
- погашення кредиту в іншій фінустанові.
Купівля товарів, які не терплять зволікання, також є однією з найбільш частих причин звернення до мікрофінансових організацій.
Яких змін в діяльності МФО варто очікувати найближчим часом?
Аналітики прогнозують, що до кінця 2019 року ринок мікрокредитування виросте на 30%. Банки, кредитні спільноти і ломбарди поступово втрачають свою популярність. У свою чергу, мікрофінансові компанії демонструють позитивну динаміку розвитку, покращуючи умови видачі та обслуговування онлайн-кредитів.
Цього року більшість МФО заявили про те, що планують розширити спектр послуг, що надаються в такий спосіб:
- введення спеціальних програм для малого бізнесу;
- видача кредитів під заставу нерухомості та іншого дорогого майна;
- включення в сферу діяльності лізингових послуг;
- зменшення процентних ставок для нових і постійних користувачів.
МФО максимально спростили процедуру видачі грошей і ввели поліпшені умови погашення зобов'язань. Тепер практично кожна компанія дає можливість продовжити термін договору необмежену кількість разів, якщо споживач не в змозі вчасно закрити борг.
Таким чином, можна зробити висновок, що МФО активно розвиваються, стають затребуваними, а їхні послуги — найбільш актуальними на ринку.
Сподіваємося, що в 2019 році мікрокредити будуть ще більш вигідними і доступними, а українці зможуть використовувати їх переважно для приємних цілей.