Що таке кешбек і чому ним потрібно скористатися?
Останнім часом в інформаційному просторі ми все частіше чуємо слово «кешбек». Перша асоціація, яка виникає у багатьох людей, пов'язана з кредитними картами та відсотками відрахувань за покупки по ним.
Однак ця програма в банківській галузі має більш широке застосування. Як же саме вона працює і чому нею варто скористатися — розглянемо далі.
Що таке кешбек?
Термін має англійське походження та дослівно перекладається як повернення готівки. Суть його полягає в наступному: розраховуючись за товари й послуги, клієнт з кожної оплати отримує назад частину грошей у вигляді бонусів.
У чомусь кешбек можна порівняти з промокодом на знижку, проте схема його трохи інша. Головна відмінність — дисконт надається не перед покупкою, а постфактум.
Якщо говорити про програму як про одну з банківських послуг, то зараз вона використовується в якості доповнення до пропозицій пластикових карт. Коли споживач хоче оформити кредит, йому надається широкий вибір варіантів позики з поверненням коштів. Така ж можливість є і для власників дебетових карток.
Перші кредитки з цією опцією з'явилися в США ще в 80-х роках минулого століття. Вони швидко завоювали популярність і незабаром почали використовуватися в країнах Європи. Більше 5 років тому така система запрацювала в Україні.
Зараз вона успішно застосовується також в комерційній сфері, в тому числі через різні інтернет-сервіси. Серед найпопулярніших можна відзначити:
- Amazon;
- AliExpress;
- КешФоБрендс;
- Gearbest;
- Rozetka.
На даних ресурсах люди мають можливість реєструватися та отримувати за покупки відповідні бонуси, іноді навіть з декількома типами відсотків одночасно.
Чому кешбек вигідний для банків і магазинів?
Варто зазначити, що ця опція вигідна всім сторонам. Продавці, які прагнуть добре заробляти, використовують різні маркетингові ходи. Якісна реклама в комплексі з системою бонусів виправдовує мету й робить процес продажу максимально вигідним.
Різниця в сумі, яка повертається клієнтам, дозволяє ефективно конкурувати на ринку і залучати більше нових покупців. Відповідно, завдяки збільшенню обороту ростуть доходи й окупаються витрачені на рекламу кошти.
Досвідчені маркетологи враховують той факт, що споживачам психологічно приємніше не просто купувати товари зі знижкою, але також отримувати гроші назад. Тому кешбек дуже добре себе зарекомендував як дієвий фінансовий інструмент в сфері продажів.
Банки також отримують масу переваг, пропонуючи різні програми повернення коштів споживачам. Основними з них є:
- розширення клієнтської бази — кешбек-сервіси дозволяють залучати нових користувачів і переманювати їх з інших банків, які не використовують інноваційні методи обслуговування. До того ж бонусна програма підвищує лояльність серед існуючих клієнтів, стимулюючи до заключення більшої кількості угод;
- отримання відсотків від партнерських платіжних систем — банк, який випустив пластикову карту з кешбеком, отримує комісію від банку-еквайра, який безпосередньо здійснює фінансові транзакції через платіжні термінали;
- стимулювання безготівкових операцій — можливість використання кредиток є альтернативою готівковим розрахункам. При цьому комісії за обслуговування банком не стягуються;
- акумуляція інформації про купівельний попит — збір даних по розрахункових операціях дозволяє аналізувати ситуацію на ринку та вибирати партнерів для співпраці.
Що отримує споживач?
По-перше, користувач послуги може повернути частину грошей, витрачених на покупки. Як кажуть, заощадив — значить заробив. По-друге, він може отримати дохід на безготівкових операціях.
Є кілька варіантів того, як зробити це за допомогою програми кешбек:
- посередництво — користувач купує товари в інтернет-магазинах і забирає собі комісію. Підходить для тих, в оточенні кого є люди, які не знають або не бажають самостійно робити замовлення в Мережі;
- прокрутка позикових коштів — напівлегальний спосіб заробітку. Деякі компанії платять відсоток за кожну взяту позику і пропонують відразу ж отримати кешбек. При миттєвому погашенні декількох кредитів можна вийти на невеликий, але плюс;
- створення власного сервісу — інтернет-портали отримують комісії за те, що залучають клієнтів в магазин. При наявності бажання і певної суми грошей можна створити свій власний сайт, почати активно його розкручувати й отримувати гроші з зацікавлених клієнтів;
- партнерство — практично у кожного сервісу є своя партнерська програма. Вона дозволяє знайти своїх споживачів з мінімальними витратами на рекламу. Щоб з її допомогою заробити, слід зареєструватися на сервісі та отримати реферальне посилання. Кожен, хто перейде по ній і замовить товар, принесе невеликий відсоток.
Сподіваємося, що дана інформація буде для вас корисною! Використовуйте сучасні можливості фінансових інструментів! І нехай ці навички обов'язково приведуть вас до достатку і матеріального благополуччя!