Як мікрофінансові компанії перевіряють надійність клієнтів?

Як мікрофінансові компанії перевіряють надійність клієнтів?
Loader

Попит на мікропозики МФО серед українських споживачів стрімко зростає з кожним роком. Це обумовлено доступністю кредитів. Щоб отримати гроші в борг, не потрібно стояти в чергах, збирати колосальний пакет документів та чекати відповіді кредитора тривалий час.

Більшість мікрофінансових організацій надають свої послуги в режимі онлайн, а також схвалюють близько 90% заявок користувачів. МФО працюють з особами без офіційного працевлаштування, безробітними, пенсіонерами, студентами, мамами в декреті та навіть з позичальниками із зіпсованою кредитною історією.

Незважаючи на таке лояльне ставлення, ці компанії, як і будь-які інші, також перевіряють клієнтів за певними критеріями. У деяких випадках споживачі можуть отримати відмову у видачі коштів через свою ненадійність. Яким чином оцінюється цей параметр — розглянемо в даній статті.

Надійний позичальник — хто він?

Прийнято вважати, що найбільш відповідальними щодо використання кредитних продуктів є люди у віці від 35 до 45 років, які мають вищу освіту, офіційне місце роботи та сім'ю. По суті це твердження має під собою реальну основу.

Однак нові дослідження показали, що найнадійніші позичальники — це пенсіонери (від 50 до 65 років). Вони завжди виконують договірні зобов'язання в обумовлені терміни, уважні до нарахувань комісій та інших нюансів.

Найбільш кредитоактивні — це громадяни 25-34 років, у яких переважно немає офіційного працевлаштування. Найчастіше їх характеристики перевіряються з особливою ретельністю. Близько 20% таких споживачів мають регулярні прострочення за зобов'язаннями в різних фінустановах.

На що звертають увагу МФО?

Основними показниками надійності клієнта є чиста кредитна історія в УБКІ і високий рівень платоспроможності.
Мікрофінансові компанії, на відміну від банків, перевіряють тільки активні прострочення по позиках, а не за останні кілька років.

Якщо заявник на момент подачі запиту в МФО користується кредитом іншої компанії та справно його погашає, то його характеристика вважається позитивною.

Потрапити в чорний список Бюро кредитних історій можна з наступних причин:

  • наявність прострочень по погашенню зобов'язань більше одного місяця;
  • порушення правил кредитних договорів;
  • внесення неправдивої (недостовірної) особистої інформації при реєстрації запитів в фінустановах.

Перед тим як звернутися в мікрофінансову компанію, споживачеві слід упевнитися в тому, що його кредитна хроніка не зіпсована.

Як МФО перевіряють позичальників?

Оцінка надійності клієнтів проводиться за двома основними методами:

  • експертний — аналізується фінансовий стан і загальна особиста інформація про користувача за допомогою спеціальних формул розрахунку та запиту в УБКІ;
  • бальна — позичальників умовно поділяють на «поганих», «хороших» і «задовільних», використовуючи техніку факторного аналізу.

Сучасні онлайн-сервіси перевіряють дані про клієнтів за допомогою автоматизованих скорингових програм. Таким чином, людський фактор впливу практично відсутній. Представники МФО в деяких випадках можуть передзвонити заявникам для уточнення певних деталей запитів.

Переважно кредиторів цікавить наявність постійного доходу, фактичне місце проживання і сфера діяльності.
Також вони оцінюють позичальників за такими соціодемографичними ознаками:

  • стать;
  • вік;
  • житло — власне або орендоване;
  • кількість проживаючих разом людей та інше.

Дійсність паспорта перевіряється за допомогою бази даних Державної міграційної служби. Наявність рухомого і нерухомого майна, заборгованості по сплаті податків та справжність ІПН встановлюється через фіскальну службу.

Особливо ретельно досліджується причетність заявників до шахрайських дій. Цю інформацію надає Міністерство внутрішніх справ України.

Зловмисники, які намагаються взяти кредит, використовуючи дані чужого паспорта або банківської картки, отримують не тільки відмови, а й серйозні проблеми. Системи захисту онлайн-сервісів автоматично блокують їх профілі і передають інформацію правоохоронним органам, а також в УБКІ.

Кожному, хто хоче оформити кредит, слід бути уважним при реєстрації заявки. Помилки або недостовірна інформація про себе також можуть стати приводом для негативної відповіді та неприємних наслідків.

Сподіваємося, що при необхідності взяти позику в МФО ви не зіткнетеся з подібними труднощами і будете оцінені як надійний клієнт!

Автор: Компанія “Miloan”
05.08.2019
views
3930  переглядів
shares
0